Mapa ekspresówki s17 odcinek: granica województwa – Ryki- Kurów.

Na razie jest szansa tylko na budowę odcinka od Kurowa do Lublina, który poprowadzony zostanie całkiem nową trasą. Kurier Lubelski dotarł do kolorowej  mapy pokazującej oprócz obwodnicy Ryk także wjazd na s 17 w Kurowie. Na razie odcinek dwupasmówki do Lublina powinien nam wystarczyć by przyspieszyć dojazd do stolicy regionu tym, którzy w Lublinie chcieliby pracować na co dzień. Pani Szpinak, jako była mieszkanka Trójmiasta, z najsłynniejszą w Polsce obwodnicą jest jednak sceptyczna. Co z tego, że dojedziemy do Lublina szybko jak przy zjeździe z obwodnicy do miasta będziemy stali w korkach. Tak samo z powrotem przy wjeździe na obwodnicę utworzą się wąskie gardła.

About these ads
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Mapa ekspresówki s17 odcinek: granica województwa – Ryki- Kurów.

  1. wojto51 pisze:

    Swego czasu ta mapa w b. dużej skali wisiała w ryckim ratuszu, aby był możliwość zapoznania się z przebiegiem trasy przez osoby bezpośrednio zainteresowane, tj. właścicieli budynków i gruntów na trasie ekspresówki lub w bezpośrednim jej sąsiedztwie. Dzięki temu mój znajomy podobno z przerażeniem stwierdził, iż droga miał przebiegać dokładnie przez jego nowo wybudowany dom. Poza tym faktem, warto zauważyć, że mapa pokazuje, iż nie przewidziano ,ani węzła na skrzyżowaniu z drogą Sędowice-Ułeż, ani MOP-u w miejscu obecnego Zajazdu nad Wieprzem, co równałoby się jego fizycznej likwidacji (tak rzeczywiście miało być), bo nowe jezdnie zaplanowano właśnie po stronie zachodniej istniejącej drogi.
    Konkludując, wątpię w aktualność tej mapy, która była/jest dostępna w dużej skali na stronie lubelskiej GDDKiA, wnioskując np. po skali inwestycji w ostatnich latach na terenie wspominanego zajazdu. Co się rzeczywiście dzieje z tym odcinkiem trasy, tego chyba nikt nie wie, a szkoda…

    • szpinak pisze:

      Widać na mapie, że przy Zajeździe nad Wieprzem ma być estakada i to dość długa i po stronie budynków zajazdu. Ciekawe jak blisko niego. Miejsca jest tam naprawdę niewiele. Zajazd poradzi sobie bez klientów z ekspresówki, licząc na okolicznych mieszkańców i imprezy okolicznościowe. Zresztą nie jestem pewien ale wszystkie zajazdy wzdłuż dwupasmówki stracą klientów z jednego kierunku. Chyba, że przewidziano przy nich lewoskręty. Nie pamiętam i nie jestem sobie w stanie wyobrazić czy na ekspresówkach takie skręty funkcjonują. Ciekawe co z dobrą karczmą Bida? Czy s17 ją ominie?

      • Łukasz Świtaj pisze:

        No cóż, wszystko już jest postanowione… Wybrano wariant inwestycyjny D, wg którego droga ekspresowa przez dolinę Wieprza wybudowana będzie na estakadzie po zachodniej stronie obecnej drogi krajowej nr 17 w pasie o szerokości kilkadziesiąt metrów, przy czym sam pas drogowy oddalony będzie o kolejne kilkadziesiąt metrów (tak duża odległość jest konieczna ze względu na konieczność zachowania starego mostu na Wieprzu, do którego prowadzą nasypy; ponadto estakada z mostem na Wieprzu w ciągu nowej drogi S17 swój początek będzie miała jeszcze przed Zajazdem nad Wieprzem, a cała jej długość wyniesie ok. 800 metrów).
        Oznacza to, że wykarczowane będzie wszystko w odległości 150-200 metrów na zachód od obecnej drogi. Tymczasem zabudowa Zajazdu zaczyna się 40 metrów od niej.
        Co więcej, na mapie inwentaryzacji przyrodniczej oraz mapie hałasu, które były opracowane na potrzeby raportu o oddziaływaniu na środowisko, Zajazd nad Wieprzem jest podpisany i zakreślony różowym kółkiem, co wg legendy oznacza “likwidacja istniejącego siedliska”.
        Klamka zapadła – Zajazd nad Wieprzem zniknie z tego miejsca, a jego właściciel dostanie wielomilionowe odszkodowanie.

        [przeniesione z innych komentarzy ]

        Aha, zapomniałem dopisać – Karczma Bida pozostanie na swoim miejscu, tam przebieg S12/S17 nie wymusza likwidacji zabudowy. Do karczmy będzie prowadzić droga serwisowa od węzła Bogucin.

        Przepraszam, że tyle razy piszę, ale kolejna istotna rzecz mi się przypomniała.
        Otóż na 99% rozebrana będzie również karczma Jakubowa Izba w Niwie Babickiej (kilka kilometrów za Rykami w stronę Warszawy).
        W jej miejscu zaplanowano Miejsce Obsługi Podróżnych klasy II, które co prawda przewiduje istanienie obiektu handlowo-gastronomicznego, ale właściciel musiałby wystartować w przetargu (w konsorcjum z firmami, które kompreksowo zagospodarowują MOPy – stacje benzynowe, mała gastronomia itp.), a znalezienie chętnych po podzielenia się zyskiem będzie szalenie trudne. Dlaczego? Bo do przetargów stają silne sieciówki z takimi markami jak McDonalds czy Burger King. Jest oczywiste, że taki fastfood nie chce mieć na swoim terenie konkurencji.
        Poza tym wątpię, aby koncesja na zagospodarowanie MOP zezwalała na organizację zamkniętych imprez okolicznościowych typu wesele albo pierwsza komunia z prostego względu – obiekty w MOP muszą być dostępne dla kierowców 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Nie może być takiej sytuacji, że zmęczony kierowca chce zjeść obiad, a tu drzwi zamknięte z powodu wesela :]
        Tak więc moim zdaniem los Jakubowej Izby również jest przesądzony. Szkoda, ale taki jest los inwestycji realizowanych zbyt blisko drogi o tak dużym znaczeniu. Zresztą, na tym odcinku S17 i MOP planowane były na długo przed powstaniem Jakubowej Izby, więc nie należy się dziwić. W każdym razie – właściciel dostanie należne odszkodowanie.
        PS Przydałaby się opcja Edytuj komentarz ;)

  2. wojto51 pisze:

    Zajazdy/stacje paliw funkcjonują tylko na tzw. MOP-ach (miejscach obsługi podróżnych). Możliwe jest też ich istnienie w pobliżu węzłów w pewnej odległości od ekspresówki/autostrady; tak chyba będzie z “Bidą” – czy raczej bidy w tym wypadku nie będzie, bo ma on adres Bogucin, a jest to miejsce przewidziane na węzeł S17 i starej DK17. Należy więc wnioskować, iż będzie wygodny dostęp z S17 do tej karczmy, podobnie jak do sąsiedniej “Biesiady”. Polecam stronkę: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=240

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

WordPress.com Logo

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Twitter picture

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s